هدف هاي اين وبلاگ ارتقاي آموزش جغرافیا ارتقاي ديدگاه هاي منطقي معرفي برخي از شيوه هاي نوين آموزش ايجاد پل ارتباطي بين همه کساني که به جغرافیا وآموزش جغرافیا علاقه مندند پاسخ به پرسش هائي که در زمينه کتاب هاي درسي جغرافیا مطرح مي شود معرفي برخي از وب سايت ها و نرم افزارهاي مناسب جغرافیا طرح پرسش ها ،اخبار و سرگرمي هاي جالب جغرافیا مخاطبان وبلاگ دانش آموزان ، معلمان جغرافیا و علوم ، دانشجويان جغرافیا ، استادان آموزش جغرافیا و همّه کساني که به جغرافیا و آموزش آن علاقه مندند

تحليل محتوای کتاب انديشه های نو در فلسفه جغرافيا قسمت نهم

سوالاتی که در پی مطالعه این کتاب مطرح شد:1

- چه کس یا کسانی به غیر از مولف قادر به تدریس آن هستند تا به عنوان مدرسان همان محتوا قادر به تعیین اهداف آموزشی باشند؟ 

   ۲- چه راهکاری برای کاهش غلظت و چگالی محتوا پیش بینی شده است ؟  

    ۳  -معیار های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مخاطبین این کتاب چگونه طراحی شده است؟ 

      مشخصات کتاب :   هم چنان که اشاره شد کتاب اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا در سیزده فصل و سیصد صفحه تالیف شده است . اسامی فصول این کتاب به قرار زیرند: فصل اول:فلسفه های محیطی و جغرافیا  

  فصل دوم:فلسفه های سیاسی ، ايدئولوژی ومحیط جغرافیایی 

 فصل سوم: جغرافیا ، داروینیسم و لامارکیسم  

 فصل چهارم:ایدئولوژی و آرمان شهر های اکولوژیک

 فصل پنجم: مکتب جغرافیای رفتار فضایی

 فصل ششم: مکتب جغرافیای ساختاری

 فصل هفتم: مکتب جغرافیای رادیکال

 فصل هشتم: مکتب جغرافیای فرهنگی نو

  فصل نهم: مکتب جغرافیای اکولوژیک

 فصل دهم: مکتب جغرافیای  آنارشیستی

 فصل یازدهم: مکتب جغرافیای انتقادی

  
; ساعت ٩:٥٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٩ تیر ۱۳۸۳