هدف هاي اين وبلاگ ارتقاي آموزش جغرافیا ارتقاي ديدگاه هاي منطقي معرفي برخي از شيوه هاي نوين آموزش ايجاد پل ارتباطي بين همه کساني که به جغرافیا وآموزش جغرافیا علاقه مندند پاسخ به پرسش هائي که در زمينه کتاب هاي درسي جغرافیا مطرح مي شود معرفي برخي از وب سايت ها و نرم افزارهاي مناسب جغرافیا طرح پرسش ها ،اخبار و سرگرمي هاي جالب جغرافیا مخاطبان وبلاگ دانش آموزان ، معلمان جغرافیا و علوم ، دانشجويان جغرافیا ، استادان آموزش جغرافیا و همّه کساني که به جغرافیا و آموزش آن علاقه مندند

تحليل محتوای کتاب انديشه های نو در فلسفه جغرافيا قسمت هشتم

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرسش هایی به منظور جلب توجه یادگیرنده  بدون پاسخ فوری مولف

1

 

 

 

 

 

 

 

*

 

 

توجه دادن نسبت به شکل ها و موارد مشابه

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معانی بیان

تفسیر نتایج :

شاخص صفر = عدم درگیری یادگیرنده در فعالیت های آموزشی از طریق محتوای کتاب شاخص 1 = در نیمی از محتوا درگیری یادگیرنده وجود دارد .

شاخص ∞= در هر مورد ، هر جمله ، هر شکل و یا هر منحنی  ازیادگیرنده خواسته شده نوعی تجزیه و تحلیل انجام دهد.

کتاب هایی که شاخص کلی آنها در مورد درگیری یاد گیرنده در فالیت های آموزشی کمتر از 4/0 باشد غیر پژوهشی هستند.کتاب هایی که شاخص کلی آنها بیش از 5/1 باشد تاکید شان روی مطرح کردن سوالات است .دراین صورت لازم است در کنار آنها از کتاب هایی با هدف ارائه اطلاعات یعنی دانش افزایی استفاده شود.حاصل این بررسی اجمالی عدد   0   است .

 نتیجه:1- به نظر می رسد  بدون اطلاع از مطالب جلد نخست این کتاب امکان دریافت درستی از محتوا ی این کتاب میسر نباشد. 

   ۲- محتوای این کتاب جنبه آموزشی لازم را ندارد . بنابراین در صورتی که بخواهیم به آن جنبه آموزشی بدهیم تولید کتب  پیش نیاز ( برای دوره های پایین تر، کتاب تمرین یا کتاب کار) ضروری است.

  
; ساعت ٩:٠٥ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٩ تیر ۱۳۸۳