هدف هاي اين وبلاگ ارتقاي آموزش جغرافیا ارتقاي ديدگاه هاي منطقي معرفي برخي از شيوه هاي نوين آموزش ايجاد پل ارتباطي بين همه کساني که به جغرافیا وآموزش جغرافیا علاقه مندند پاسخ به پرسش هائي که در زمينه کتاب هاي درسي جغرافیا مطرح مي شود معرفي برخي از وب سايت ها و نرم افزارهاي مناسب جغرافیا طرح پرسش ها ،اخبار و سرگرمي هاي جالب جغرافیا مخاطبان وبلاگ دانش آموزان ، معلمان جغرافیا و علوم ، دانشجويان جغرافیا ، استادان آموزش جغرافیا و همّه کساني که به جغرافیا و آموزش آن علاقه مندند

تحليل محتوای کتاب انديشه های نو در فلسفه جغرافيا(۲)

به بهانه معرفی جلد دوم کتاب " اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا " این کتاب را صرفا از جنبه آموزشی مورد بررسی قرار می دهیم. معنای نتایج بدست آمده فقط از جنبه آموزشی بودن کتاب قابل اعتبار است . طبیعتا تعیین سطح اعتبار علمی آن بضاعت علمی هم پایه مولف را می طلبد که در نگارنده این سطور چنین ادعایی نیست . از این رو  بد نیست ابتدا  مروری داشته باشیم بر فرایند " تحلیل محتوا " از نگاه برنامه ریزی درسی و آموزشی .

 . در حال حاضر آموزش در معنای کلی آن می تواند شامل سه نوع باشد :

1-آموزش ضمنی  مداوم یا informal education

2- آموزش های رسمی يا  formal education

3- آموزش های غیر رسمی یا nonformal education

  
; ساعت ٤:٠٤ ‎ب.ظ روز شنبه ۳٠ خرداد ۱۳۸۳