هدف هاي اين وبلاگ ارتقاي آموزش جغرافیا ارتقاي ديدگاه هاي منطقي معرفي برخي از شيوه هاي نوين آموزش ايجاد پل ارتباطي بين همه کساني که به جغرافیا وآموزش جغرافیا علاقه مندند پاسخ به پرسش هائي که در زمينه کتاب هاي درسي جغرافیا مطرح مي شود معرفي برخي از وب سايت ها و نرم افزارهاي مناسب جغرافیا طرح پرسش ها ،اخبار و سرگرمي هاي جالب جغرافیا مخاطبان وبلاگ دانش آموزان ، معلمان جغرافیا و علوم ، دانشجويان جغرافیا ، استادان آموزش جغرافیا و همّه کساني که به جغرافیا و آموزش آن علاقه مندند

حمل‌ونقل ، تامين غذا و انرژي خانگي مهمترين آلاينده هاي محيط زيست هستند

 

بخش اعظم تخريب محيط زيست تنها در پي تامين بخش كوچكي از محصولات و نيازمندي‌هاي انسانها رخ مي‌دهد كه با سه موضوع اصلي حمل و نقل ، تامين غذا و تامين انرژي مصرفي خانگي در ارتباط است.


به گزارش سايت اينترنتي "لايو ساينس"، تحقيقات جديد نشان مي‌دهد ‪ ۷۰‬تا ‪ ۸۰‬درصد تخريب محيط زيست با اين سه موضوع مرتبط است.

اين يافته‌ها بر اساس نتايج يازده مطالعه جداگانه در يك شماره ويژه از نشريه زيست بوم صنعتي "ييل"(‪ (Yale‬به چاپ رسيده است كه در آن تلاش شده آثار زيست محيطي گروه‌هاي اصلي توليدات انسان بررسي شود.

بررسي نتايج اين تحقيقات نشان مي‌دهد حمل و نقل بويژه توسط خودروها و هواپيماها، توليد غذا بويژه گوشت و لبنيات و توليد انرژي براي تامين برق مصرفي و گرماي خانه‌ها مهمترين عواملي هستند كه سبب تخريب گسترده محيط زيست مي‌شوند.

به گفته "ريد ليفست" سردبير مجله "ييل"، در اين بررسي به جاي تنها اندازه‌گيري صرف آثار منفي فعاليتهاي بشري، تلاش شده سياستهاي زيست محيطي كارآمدتري پيشنهاد شود.

در اين مطالعه تمامي طول عمر هر محصول توليدي انسان مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه شامل توليد، مصرف و دور انداختن آن مي‌شود. به طور مثال، چگونگي توليد يك خودرو از مواد اوليه، ميزان آلايندگي آن در طول دوران فعاليت و چگونگي كنار گذاشته شدن آن از مصرف همگي در اين تحقيقات مورد توجه قرار گرفته است.

برخي كارشناسان عقيده دارند بايد سياستهايي تعيين شود كه بر اساس آن تمامي محصولات بشري از لحاظ ميزان آسيبي كه در چرخه حياتشان به محيط زيست مي‌رسانند طبقه‌بندي شده و بدين ترتيب مصرف‌كنندگان با آگاهي از ميزان "سبز بودن" هر محصول، نيازمندي‌هاي خود را تامين كنند.

ايرنا ‪۸۵/۰۸/۱۵

  
; ساعت ٦:٥٦ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٧ آبان ۱۳۸٥