هدف هاي اين وبلاگ ارتقاي آموزش جغرافیا ارتقاي ديدگاه هاي منطقي معرفي برخي از شيوه هاي نوين آموزش ايجاد پل ارتباطي بين همه کساني که به جغرافیا وآموزش جغرافیا علاقه مندند پاسخ به پرسش هائي که در زمينه کتاب هاي درسي جغرافیا مطرح مي شود معرفي برخي از وب سايت ها و نرم افزارهاي مناسب جغرافیا طرح پرسش ها ،اخبار و سرگرمي هاي جالب جغرافیا مخاطبان وبلاگ دانش آموزان ، معلمان جغرافیا و علوم ، دانشجويان جغرافیا ، استادان آموزش جغرافیا و همّه کساني که به جغرافیا و آموزش آن علاقه مندند

استفاده از ‪ ICT‬بايد از دوران دبستان آغاز شود

رييس "شبكه مدرسه اروپا": استفاده از ‪ ICTبايد از دوران دبستان آغاز شود

اصفهان ، ايرنا ‪۸۴/۰۶/۲۷

رييس " شبكه مدرسه اروپا " (‪ (EUROPE SCHOOL NETگفت: استفاده از ابزار و امكانات حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICTدر امر آموزش را بايد از دوران دبستان آغاز كرد.


موسسه بين‌المللي"شبكه مدرسه"با هدف ترويج فرهنگ استفاده از ابزار فناوري اطلاعات و ارتباطات در مدارس و ارتباط دانش‌آموزان و معلمان در جهان ايجاد شده و داراي شعب مختلفي در سراسر دنياست.

"ايلبو هالونن" (‪ (Ilbo Halonenروز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در اصفهان افزود:استفاده از فناوريهاي نوين ‌اطلاعاتي و ارتباطي بايد بتدريج و مرحله به مرحله از دوران دبستان آغاز شود.

وي يادآور شد: در دوران ابتدايي مي‌توان ‪ ICTرا بيشتر براي ارتباط بين معلمان و والدين و تبادل اطلاعات ميان آنها به كار برد.

به ‌گفته وي، مي‌توان با ايجاد شبكه‌هاي محلي(‪ (LANبين مدارس و منازل در يك منطقه يا محله و استفاده از "وب سايت" يا محيط هاي گفتمان، به ارتباط بهتر سيستم آموزشي با محيط هاي خانواده كمك كرد.

اين استاد دانشگاه در كشور فنلاند اظهار داشت:در مراحل بعد، معلم به‌عنوان آغازكننده مي‌تواند طرحهاي مختلفي را متناسب با سطح درسي دانش‌آموزان ارايه كند و دانش‌آموزان به عنوان ادامه‌دهنده و به صورت گروهي، آنها را دنبال و اجرا كنند.

"هالونن"با اشاره به حضور خود در همايش سراسري شبكه مدرسه در نيشابور، سطح كيفي وكمي و پروژه‌ها و مقاله‌هاي ارايه شده در اين همايش را بسيار خوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: شور و شوقي كه دانش‌آموزان در زمينه استفاده از ‪ ICTدر امور آموزشي داشتند منحصر به فرد بود و آرزو دارم كه چنين اشتياقي را در ميان دانش‌آموزان كشور خود نيز ببينم.

وي درباره " شبكه مدرسه" گفت: اين شبكه فعاليت خود را از دهه ‪ ۹۰ميلادي آغاز كرد و در ابتدا، معلمان بيشتر در اين شبكه فعال بودند.

" هالونن " كه يكي از فعالان حوزه ‪ ICTدر كشور فنلاند است ، افزود: " شبكه مدرسه" به دو صورت بين‌المللي و محلي فعاليت مي‌كند و كشورهاي مختلفي از جمله ايران داراي " شبكه مدرسه" (‪ (SCHOOLNET.IRمخصوص به خود هستند.

وي پارامترهاي مورد نياز براي توسعه استفاده از ‪ ICTدر آموزش را در گرو ارتباطات شبكه‌يي مناسب، تجهيزات رايانه‌يي، نرم‌افزارهاي كاربردي و آمادگي دانش‌آموزان و معلمان براي استفاده از اين امكانات برشمرد.

وي تاكيد كرد : امروزه گنجاندن فناوريهاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در حوزه آموزش امري ضروري است و دولتها بايد سرمايه‌گذاريهاي مناسبي در اين زمينه داشته باشند.

طبق اطلاعات ارايه شده در همايش سراسري شبكه مدرسه در نيشابور كه هفته گذشته برگزار شد، حدود ‪ ۲۰۰مدرسه در ايران تحت پوشش " شبكه مدرسه" قرار دارند.

"ايلبو هالونن" كه براي حضور در همايش سراسري شبكه مدرسه در نيشابور به ايران سفر كرده بود ، براي بازديد از " خانه رياضيات " اصفهان به اين شهر آمده است.

  
; ساعت ۱:۳٧ ‎ب.ظ روز دوشنبه ٢۸ شهریور ۱۳۸٤